Fånga gårdagen kära du. Även om du inte förstår.

 

IMG_3295
Du vet förmodligen inte att jag försöker fånga gårdagen.
Den där stunden vi hade under en sekund, en minut eller kanske en förmiddag.

Men jag försöker återuppleva den.
Ta den och kapsla in den i vårt gemensamma rum.
Spara den för kommande dagar då jag inte är lika glad.

Vad du än säger eller vad du än gör så låter det bra i mina öron.
Det är vad som händer just i det ögonblicket, den lilla stunden som jag försöker fånga in och som jag en gång ska försöka visa dig genom ord, gärningar eller en sång som går i dur.

En supernova som exploderar och vi kan se hur det regnar över oss.

Då håller du i min hand och jag håller din.

Vad mer kan jag behöva?

Tills du förstår kommer jag att försöka fånga gårdagen och göra den till en ny.

 

Kommentera

