Och tiden bara går.

IMG_3044Jag skulle vara kortfattad, ha en fast och säker blick och peka med hela handen.

Delat ut fasta handslag i stället för kramar.
En del kramar skulle förekomma men inte utan hårda dunkningar i ryggen så som tuffa pojkar gör.

Jag skulle allmänbilda mig i överflöd genom att låta trycksvärtan från alla dagstidningar fläcka ner mina fingertoppar bara för att kunna följa med i alla diskussioner.
Och så skulle jag kunna dela ut pekpinnar till alla de som pratade utan rim och reson.

Jag undrar ifall människor hade lyssnat mer på mig då.

Oftast pratar jag utan rim och reson.

Trycksvärta har jag men jag tvättar bort den så fort jag kan och så har jag plötsligt förlorat innehållet i det jag läst.

Men innehållet i min dag är mer än trycksvärta.

Den innehåller knappt några fasta handslag.

Jag ber dig inte ens att lyssna på mig.

Och tiden går.

Snart dags för en kram?

 

2 Comments

Kommentera

