Ärade publik, kom och se den smidige elefanten Jonas!!!

IMG_3036
Flera gånger har jag sett elefanter gå på lina.
Smidigt balanserade med en liten pinne i snabeln.

Ruskigt att tänka på smällen om de föll ner i sågspånet.
Eller fanns där något skyddsnät.
Inte vet jag.
Att se en elefant på lina tar hela min uppmärksamhet och jag tänker inte så mycket på skyddsnätet, sågspånet eller något annat för den delen.

När den nya dagen kom stod det en elefant mitt på vägen.

”Har du ingen lina att balansera på”, undrade jag men elefantuslingen bara stirrade på mig.
”Du kanske kan flytta dig för jag ska fram här och uppför trappan”.

Jag försökte fösa elefanten uppför trappan, fånga pianot som föll ner från andra våningen och rädda de små knopparna från frosten som vandrade in från norr.

Det var en motig dag kan jag väl säga.

Jag ville bara gå.

Men det är väldigt svårt att gå på lina kan jag säga.

Kommentera

