I väntans tider.

IMG_2952Jag kan vänta ganska länge.

Har helt enkelt förlikat mig med tanken på att vänta.

I synnerhet vid övergångsställen.

Ibland har jag en tanke på att bara stirra ner i marken och ta ett kliv ut och hoppas på det bästa.

Ibland när jag väntar ihärdigt räknar jag mina andetag.

Till slut glömmer jag bort att andas.

Glömmer bort att räkna.

Jag väntar bara.

Och medan jag väntar på ett ställe väntar du kanske någon annanstans.

På mig.

Sen när vi ses räknar jag dina andetag.

Jag räknar mina.

Sen glömmer jag bort att räkna.

Men jag glömmer inte dig.

…och så saknar jag min hund ibland…

…men saknad och väntan är inte samma sak…

 

4 Comments

    • Åh, byt dammsugarpåsen och jag är där i ett nafs. Är det okej om jag läser någonting av Anna Gavalda? Henne tycker jag verkligen om. Men å 2:a sidan handlar detta inte om mig utan om dig.

      • Jag tar med en ny. Vad har du för märke? Eller du, bara glöm det, jag tar med min dammsugare!

Kommentera

