Gott slut – Gott Nytt år – God fortsättning.

fyrverk380_sx2fb6212014 föddes, levde och dog.

Sommaren var blomsterklädd och vacker men vissa tyckte det var för varmt.

Vintern kom och den var regnig.
Tråkigt, vi vill ha snö, sa en del.

Minusgraderna kom och vissa tyckte att det var alldeles för kallt och fruset.

Det blev val i Sverige och efter det bestämde de röd-gröna lite grann, alliansen lite här och Sverigedemokraterna lite där.

Ett tag var det nog så att ingen bestämde någonting.

För egen del märkte jag absolut ingenting.

Men en del kunde säga; Usch, det här är typiskt röd-grönt.

Andra kunde säga: Usch, det här är typiskt alliansigt.

Alla kunde säga: Usch, det här är typiskt Sverigedemokratiskt.

Jag ville trösta alla med att säga att det blir bättre.
En ärkelögn är vad det är.

Det blir inte bättre förstår ni.
Aldrig någonsin!

Jag hänvisar till lagrum Jonte Myra 1:1 . Där står det att i femtio år har Mick Jagger skuttat omkring på scenen och skrålat ”I can´t get no…..no satisfaction!”

Jag vill ta Micks händer i mina och stryka honom över hans fåriga kind och säga att det inte är någon fara och att han inte ska känna sig ensam över detta.

Vi blir aldrig nöjda.

Men 2015 kommer bli ett jättebra år.

Ha ett förtrollande sådant.

//Jonas

4 Comments

    • Åh detsamma! Tyvärr är jag inte längre lika aktiv här inne som förut. Inte för att själva skrivandet blivit tråkigt, nej inte alls, men det är så mycket annat i livet jag ska hinna med.

Kommentera

